Yhdistys

Teekkarikuoron toimintaa pyörittää kulissien takana yhdistys nimeltä Tampereen Akateemiset Laulajat ry. Vuosittain jäsenet valitsevat keskuudestaan puheenjohtajan ja noin kuusihenkisen hallituksen, joka hoitaa yhdistyksen taloutta, keikkatilauksia ja tapahtumia.

Yhdistyksen säännöt

Yhdistyksen syksyllä 2018 vahvistetut säännöt löytyvät täältä.

Toimikunnat ja toimihenkilöt puuhaväkenä

Hallituksen lisäksi yhdistyksessä on toimihenkilöitä, jotka pitävät huolta esimerkiksi nuotistosta ja PA-kalustosta. Kauden aikana kerätään kasaan toimikuntia, jotka järjestävät kuoron konsertteja ja tapahtumia. Yksi kuoron toiminnalle hyvin oleellinen aivoriihi on esimerkiksi musiikkitoimikunta, joka suunnittelee, mitä kuoro kunakin kautena laulaa.

Kunniajäsenet

Vuosien varrella yhdistys on valinnut kunniajäseniksi henkilöitä, jotka ovat henkilökohtaisilla ansioillaan vaikuttaneet merkittävästi kuoron toimintaan.

Kunniajäsenen pysti. Kuva: Jens Lundell

Liisa Rysä, yksi kuoron perustajia ja pitkäaikainen jäsen
Jens Lundell, Teekkarikuoron johtaja 1985-1988
Jussi Tamminen, Teekkarikuoron johtaja 1988-1993
Antti Rinne, aktiivikuorolainen ja kuoron vapaa-ajan toiminnan kehittäjä
Eeva Ylhäinen, aktiivikuorolainen ja “kuoron sydän ja suu”
Jaakko “Urkki” Urho, aktiivikuorolainen ja näppäräkätinen, logistiikantajuinen monitaituri

Kunniajäsenille on luovutettu käsintehty, noin 23 cm korkea kunniajäsenpysti, jossa on valkoiselle marmorilaatalle kiinnitetty nimilaatan lisäksi kullanvärinen paksu metalliliuska taivutettuna kahdeksasosanuotin ja G-avaimen sekamuotoon.